Subject: Re: Päring
From: "Joonas-Priit Sibul" <[email-masked]>
To: "Maire Iro - AKI" <[email-masked]>
Date: Wed, 18 Jun 2025 09:46:56 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Meie poole pöördus üks lugeja, kes küsis RMK-lt luba rajakaamera 
kasutamiseks riigimetsas ja sai eitava vastuse. Viidati andmekaitse 
seadusele ja RMK enda dokumendile, millel on avaliku teabe seaduse § 35 lg 1 
p 12 alusel juurdepääsupiirang aastani 2100. Küsimus on eelkõige selles, et 
kui riigil on ligikaudu miljon hektarit metsa ja inimestele meeldib vaadata 
sotsmeediasse postitatud loomavideoid, siis kas sinna võib kaamera panna?

Sama küsimus erametsa kohta. Kui metsaomanik paneb kaamera oma metsa - kas 
see on lubatud? Seal võivad ka inimesed ringi liikuda. Kuidas on kellelegi 
teisele või mõnele firmale kuuluvasse erametsa kaamera paigaldamisega?

Parimat
Joonas-Priit Sibul
Geenius.ee <http://Geenius.ee>
Digigeeniuse vastutav toimetaja
+372 5326 8181

On Wed, Jun 18, 2025 at 9:12 AM Maire Iro - AKI <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere, Joonas!

Aitäh, et nende küsimustega seoses ühendust võtsid!

Kui kaamera vaatevälja võivad jääda inimesed, kes on salvestiselt 
tuvastatavad, siis peab rajakaamera kasutamisel järgima isikuandmete kaitse 
nõudeid.

Kui avad lähemalt, millega seoses teemat käsitlemas oled, siis saan anda ka 
detailsema vastuse.

Heade soovidega

Maire Iro
Avalike suhete nõunik
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

5385 4644, 627 4136

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST
Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti
 <https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/> 
LinkedIn |  <https://www.youtube.com/@andmekaitse> YouTube
 <https://www.aki.ee/>

From: Joonas-Priit Sibul <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 17, 2025 9:27 AM
To: Maire Iro - AKI <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Päring

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Olen Joonas Geenius Meediast.

Kuidas on rajakaamerate kasutamisega riigimetsas? Kas seda võib teha?

Kuidas on erametsas ja eramaal?

Parimat

Joonas-Priit Sibul

Geenius.ee <http://Geenius.ee>

Digigeeniuse vastutav toimetaja

+372 5326 8181